E-Fux Partnership

Belang van goed partnerschap

Libra Charging Solutions zoekt altijd naar mogelijkheden om het aanbod van laadoplossingen te verbeteren. Goed partnerschap is hierbij van belang. Daarom werken wij samen met E-Flux. Een partner die een onafhankelijk backoffice biedt voor alle merken laadpalen. Wij stellen je graag voor aan E-Flux.

Wat doet E-Flux?

E-Flux is in 2017 opgericht door ons Vincent van Vaalen en Gina ter Heide, wij zijn beiden werkzaam geweest bij Libra Energy. We zagen de groei van EV (Electric Vehicles) in Nederland steeds meer toenemen, het grootste probleem wat wij ervaarden, vanuit de installateur gezien, was het ontbreken van een onafhankelijke backoffice. Hier vindt namelijk de verrekening van laadsessies in plaats, maar ook de communicatie met de laadpaal voor support doeleinden. Daarom zijn wij een onafhankelijk platform gaan ontwikkelen waar de installateur alle technische gegevens van de laadpaal kan inzien, en de eigenaar alle laadgegevens kan terugvinden.

Hoe ziet E-Flux de huidige ontwikkeling van het elektrisch autorijden?

We zien het aantal EV’s hard groeien. Vanaf 2020 zullen er meer elektrische modellen op de markt komen die lager geprijsd zijn. Hierdoor wordt elektrisch rijden ook voor het grote publiek steeds toegankelijker. Daarnaast wordt de rol van de installateur steeds belangrijker. Door de elektrificatie van de gebouwde omgeving wordt het op een juiste manier adviseren én aansluiten van de laadpaal steeds meer van belang. Met de onafhankelijke backoffice van E-Flux helpen wij de installateur hierbij.

Oprichters van E-Flux: Gina ter Heide en Vincent van Vaalen

Wat is de kracht van E-Flux in de markt van E-Mobility?

Zonder backoffice is verrekening van laadsessies en support op afstand niet mogelijk. Door onze onafhankelijke aanpak zijn klanten en installateurs flexibel om verschillende laadoplossingen te kiezen. Dit geeft vrijheid en is naar de toekomst toe een flexibele oplossing. Alles draait om de eindklant. Deze heeft een wens qua laden, wellicht een voorkeur qua merk en er zijn daarnaast allerlei beperkingen bij de klant op locatie. Deze informatie is nodig voor de installateur om een juist advies te geven voor een laadvoorziening. De installateur koopt dit bij de groothandel in. De groothandel bij de fabrikant. E-Flux werk met alle partijen samen als een spin in het web. Met E-Flux kan de installateur altijd hetgeen aanbieden wat past binnen de wensen en mogelijkheden van de eindklant. “Feel Free!”

Welke mogelijkheden biedt de backoffice van E-Flux?

Onze backoffice communiceert met laadpalen. Hierdoor kunnen we vanaf afstand een laadpaal koppelen, Dynamic load balancing instellen en laadsessies registreren. Omdat we met verschillende merken gekoppeld zijn kan een klant een combinatie van laadpaalmerken in één duidelijk overzicht terugvinden. E-Flux verstuurt elke maand facturen van laadsessies en keert dit uit op de rekening van de laadpaaleigenaar. Dit is mogelijk doordat we aan de achterkant met bijna alle andere spelers contracten hebben gesloten om een verbinding tussen de systemen te maken.

Welke voordelen biedt E-Flux aan de installateurs?

Wij werken samen met installatiebedrijven. Dat betekent dat we gezamenlijk leads oppakken waarin E-Flux de backoffice abonnementen rechtstreeks met de eindklant afstemt. Het hardware gedeelte blijft bij het installatiebedrijf. Zo houdt de installateur controle over advies, verkoop en installatie. Daarnaast bieden de extra services en 24/7 support van E-Flux gemak en bespaart de installateur tientallen dan niet honderden euro’s per installatie.

Hoe onderscheidt E-Flux zich ten opzichte van andere backoffice providers?

E-Flux onderscheidt zich van andere backoffice providers doordat wij een onafhankelijke backoffice hebben, geen hardware verkopen en de juiste service bieden. Zo helpen wij installateurs tijdens installatie, leggen wij alles uit aan de eindklant en hebben wij een 24/7 supportlijn.

Hoe ziet de samenwerking eruit met Libra Energy?

Samen met Libra Energy ontzorgen wij de installateur. Door de samenwerking met E-Flux is er een One-Stop-Shop ontstaan waar de installateur de gehele laadoplossing kan inkopen.
Meerdere modellen laadpalen zijn bij Libra Energy direct uit voorraad leverbaar waarbij de backoffice van E-Flux al geïntegreerd is in de laadpaal. Bij installatie zal de laadpaal direct online komen in onze backoffice. E-Flux configureert vervolgens kosteloos eventuele aangeschafte licenties of zaken met betrekking tot communicatie (modem inrichten) voor de installateur. Een eventueel abonnement voor de eindklant voor het verrekenen van laadsessies is direct actief en anders treedt het 24/7 support abonnement automatisch in werking voor de installateur.

E-Flux pakt de eerstelijns support bij storing 24/7 op via een helpdesk. Indien de storing hardware gerelateerd is wordt er een ticket aangemaakt en aan de betreffende installateur gekoppeld die hier vervolgens een melding van krijgt. Omdat alle communicatie van de laadpaal inzichtelijk is kan het probleem snel worden gevonden. Softwarematige problemen met de laadpaal (99% van de gevallen) worden, indien mogelijk, direct door E-Flux opgelost. Meer gemak en tijdsbesparing voor alle partijen.

promo

Assistentie nodig? Bel ons direct op 088-8880333

Libra Charging Solutions
Eendrachtsstraat 199,
1951 AX Velsen-Noord

Telefoon: 088-8880333
e-Mail: info@libracharging.com

Geopend van maandag t/m vrijdag:
08:00 – 17:30 uur

Magazijn
Eendrachtsstraat 199
1951 AX Velsen-Noord

Volg ons

© 2019 Libra Charging Solutions